Koning, W.K.B. (Ed.) (1985). Taalbeheersing in theorie en praktijk: Lezingen van het VIOT-taalbeheersingscongres gehouden op 28, 29 en 30 augustus 1984 aan de Katholieke Hogeschool te Tilburg. Dordrecht: Foris Publications.
01 F. van Eemeren (1985) Argumentatie in wisselend perspectief (pp.3-12)
02 H. Pander Maat (1985) De gecompliceerdheid van informele discussies (pp.13-21)
05 R. de Vrijer (1985) Ontbrekende premissen (pp.38-45)
06 A. Haft-van Rees (1985) Relevantie van uitingen in argumentatieve teksten (pp.46-54)
07 F. van Eemeren T. Kruiger (1985) Het identificeren van argumentatieschema’s (pp.55-66)
09 E. van der Spek (1985) Argumentatie-analyse met behulp van conversationele beginselen (pp.76-84)
10 R. Winkelmeijer (1985) De cirkelredenering als zinvolle discussiebijdrage (pp.85-94)
11 R. Grootendorst (1985) De vele gezichten van de stroman (pp.95-105)
12 A. Braet (1985) De normatieve kern van de klassiek-retorische argumentatieleer (pp.106-112)
14 E. Krabbe (1985) Argumentatie in formele discussies (pp.120-128)
15 A. Soeteman (1985) Juridische argumentatie (pp.129-137)
16 M. Henket (1985) Interpretatie en verandering van regels (pp.138-144)
17 E. Feteris (1985) Discussieregels in het recht (pp.145-153)
18 J. Berenst (1985) Stereotypering in conversaties (pp.157-166)
19 M. Brackel (1985) Het model voor conversatie-analyse van Edmondson (pp.167-176)
20 R. van Dijk (1985) Over robots en beleefdheid (pp.177-184)
21 T. Ensink (1985) Kennis van de context (pp.185-194)
22 T. van der Geest (1985) Leiderschapsstijlen (pp.195-203)
23 H. Houtkoop-Steenstra (185) Voorstel acceptatie-sequenties in telefoongesprekken (pp.204-214)
24 F. Jansen (1985) Tweeerlei beleefdheid in wegwijsgesprekken (pp.215-224)
25 P. van Lint (1985) De socioretorica van het politieverhoor (pp.225-232)
26 J. Moennink (1985) De interactieve waarde van sprekerssignalen (pp.233-241)
27 R. Rombouts (1985) Locale connecties in interviews (pp.242-248)
28 M. Schasfoort (1985) Een sociolinguist als filmtoeschouwer (pp.249-257)
30 G. Verhoeven (1985) Wat denkt de speller (pp.272-281)
31 G. Beukhof (1985) Structurering van teksten – de elaboratietheorie (pp.282-289)
32 G. van Dam M. Brinkerink-Carlier (1985) Het onthouden van ‘verrijkte’ teksten (pp.290-297)
33 P. Looijmans A. Rubbe (1985) Enkele problematische aspecten van leren-uit-teksten (pp.298-306)
35 J. Peeck (1985) Beinvloeden ‘mismatched’ plaatjes het onthouden van een tekst (pp.317-325)
36 R. Schoonen T. Wolf (1985) Lezen – vaardigheid en proces (pp.326-334)
38 K. de Glopper (1985) Training van opstelbeoordelaars – effecten en problemen (pp.345-352)
40 J.B. Hoeksma (1985) Opstelbeoordeling met lijnen en getallen (pp.362-269)
41 H. Kreeft (1985) Een beschrijvingsschema voor tekstbegripvragen (pp.370-377)
43 B. Meuffels (1985) Het beoordelen van opstellen (pp.386-392)
44 B. Andeweg J. Jaspers (1985) De conclusie verzin ik aan het eind wel (pp.395-404)
45 P. Burghouts J. Schilleman (1985) Het affect als motor voor schrijven (pp.405-409)
46 W. Drop (1985) Problematiseren als inventio-principe (pp.410-415)
47 R. Geel (1985) De pen is een licht voorwerp (pp.416-423)
48 R. Haest (1985) Taalvaardigheidsonderwijs – meer dan een dubbele opdracht (pp.424-428)
49 G. Rijlaarsdam (1985) Wat leren leerlingen ervan volgens eigen zeggen (pp.429-438)
54 K. Beerthuizen (1985) Argumentatietheorie en public affairs (pp.477-484)
55 B. van den Dobbelsteen T. van der Smit (1985) Taalbeheersers in organisaties (pp.485-494)
57 C. Jansen (1985) Lezersproblemen bij instructieve voorlichting (pp.504-512)
58 M. Steehouder (1985) De volgorde van instructies (pp.513-521)
59 J. Renkema (1985) Taalgebruik en tekstwetenschap (pp.525-534)
60 W. van Calcar (Grammatica – geweten voor taalbeheersers (pp.535-543)
61 S. Klinkenberg W. Spee (1985) Beeld en geluid in informatieve televisieprogramma’s (pp.544-551)